Szia!
Az volt a baj, hogy melegedett nagyon ? Az enyém is. Tegnap teszteltem. Miskolc indulás 80%-on akksi. Gyári autós töltő + GPS, BT autó kihangosító. Melegedett. Gyöngyös labanc kút cigiszünet, töltőről levesz tűz Bp XIV.ker. Menet közben csak GPS használatnál is meleg bár nem annyira , mint autós töltőn. Sztem ez nem extrém, de okosakabbak majd megmondják.
1ébként 40%-ra ment le az akku Gyöngyöstől Bp-ig. Én azt tapasztaltam, hogy usb vagy autós töltő nem ér fel a hálózatival.
Igen szerintem is a túlmelegedés a legfőbb gond, de a folyamatos hátérvilágítástól és az autós töltő használattól csak ilyen lehet, csak az a furcsa, hogy ezt a szerviz (márkaszerviz ?), miért tagadja le!
Módszerem a következő lett (bevált):
· A készüléktartót az autó szélvédőjének közepéről áthelyeztem a bal sarokba, így a követlen napsütés nem éri közvetlenül (üvegházhatás, külső felmelegítés).
· A beállításoknál, a kijelző háttérvilágítását „automatára” állítottam, így mindig csak a szükséges mértékben világít (melegít) a külső fényhez alkalmazkodva.
· A külső áramforrás beállításánál ugyan a kijelző kikapcsolást nem engedtem, de a világítást vegye le 1 perc után. Így 1 perc elteltével kikapcsolja a háttérvilágítást, de halványan látható marad a térkép).
· A korábbi BSHI1 szolgáltatói ROM verziónál az iGo-8 navigációs szoftver „energiatakarékos” módja nem volt használható. Ugyan a kijelzőt, az utolsó manővert követően a szoftver kikapcsolta (teljesen), de a következő manőver előtt nem tudta visszakapcsolni, csak a hang navigáció működött tovább, míg a készülék ki/be gombjával újból vissza nem kapcsoltam a kijelzőt. Az XDHK2 ROM-tól felfelé (DXIA5 is) való frissítést követően viszont működik az iGo-8 „energiatakarékos” módja a következők szerint:
o Manővert követően leveszi a háttérvilágítást (kb. 20-30 másodperc múlva), de a kijelzőt nem kapcsolja ki, halványan látható marad. Bármikor rábökve a kijelzőre a teljes háttérvilágítás visszakapcsolásra kerül.
o A következő manővert megelőző 1000 méterrel a háttérvilágítást automatikusan visszakapcsolja, autópályán 3000 méter a visszakapcsolási határ.
o A manőver befejezését követően ismét kikapcsolja a háttérvilágítást.
Az alkalmazott beállítási móddal normál esetben el tudom kerülni a készülék túlmelegedését, kipróbáltam egy 800 km hosszú úton (12 óra) is, és egyszersem melegedett túl, nem fagyott le.