Hogyan használd az autófókuszt – avagy fényképezési tippek a Huawei P9-hez

Szerző:

huawei p9 oldphotoOkostelefonos fényképezéskor nem könnyű elkapni a „megfelelő pillanatot”. Gyors és pontos autófókusz nélkül vagy a felvétel lesz elmosódott, vagy pedig mire élesre állítod a képet, már le is maradtál az egész jelenetről. A Huawei alábbi kisokosa ahhoz ad tippeket, hogy hogyan készíts lenyűgöző fotókat Leica dual kamerás Huawei P9-eddel, bemutatva, hogyan állíthatod be a mélységélességet, vagy hogyan alkalmazhatsz bokeh effektust a képeiden.

.

.

A tökéletes beállításhoz az alábbi videó útmutató is segítségedre lehet: https://www.dropbox.com/s/py4z09gnm9mht2v/huawei_p9.mp4?dl=0

A Huawei P9 hibrid autófókusz technológiája

A Huawei P9 okostelefon három olyan technológia előnyeit hasznosítja, amelyek garantálják a fókuszvezérlő rendszer gyors és pontos működését, függetlenül a fotózás körülményeitől: ez a kontraszt érzékelés, a mélységélesség szabályozás és a lézeres autófókusz.

A hibrid autófókusz funkcióval a Huawei P9 saját maga választja ki az optimális fókuszálási módszert, figyelembe véve a megvilágítási viszonyokat és a fényképezendő jelenet jellegét. A fotósnak nem kell semmilyen műveletet végeznie ahhoz, hogy élvezhesse a hibrid autófókusz előnyeit. A legjobb technológia kiválasztásának teljes folyamata automatikus és olyan algoritmuson alapul, amely képes felismerni a jelenetet, a mozgást és a fényviszonyokat. Akár portrét készítesz félhomályban, akár egy atlétát fotózol, aki teljes sebességgel száguld át a célvonalon, a fókuszt a kamera pontosan oda állítja be, ahova a fotós szeretné.

huawei-p9-photo 

Mi a bokeh effektus?

Bokeh effektusnak azt nevezzük, amikor egy fénykép azon részeit, amelyek nincsenek a fókuszban, esztétikus módon elhomályosít a kamera lencséje. Ennek lényege, hogy a kép határvonalain belül az éles és az elmosódott részek megfelelő egyensúlyával a fotós könnyen a fotó fő témájára irányíthatja a figyelmet. Bizonyos műfajoknál, például a klasszikus építészeti vagy tájfotózásban, a fotós azt akarja, hogy a fénykép mindenütt éles legyen. A bokeh effektust azonban egyedi helyzetekben használják a fotósok: a kis mélységélesség nagyobb szabadságot biztosít és lehetővé teszi a problémás háttér kezelését a kép határain belül.

A portrékép készítés olyan klasszikus helyzet, amikor előnyös a kis mélységélesség használata. Egy lenyűgöző, professzionális bokeh effektust használó elmosódott háttér mindent eltüntet a látótérből, amely elvonná a képet szemlélő személy figyelmét a kép fókuszáról. A fényképezett arc életszerűbbé és kifejezőbbé válik. A P9 kamera alkalmazásának felső sávjában a rekesznyílás szimbólumra koppintva a fotós bekapcsolhatja a nagy rekesznyílás funkciót és azonnal láthatja az aktuális mélységélesség előnézetét. A fókuszpont közelében látható csúszka állításával az életlenség szintje f/0,95 és f/16 rekesznyílásnak megfelelő értékek között szabályozható. Minél kisebbre állítod be az F-számot, annál kisebb a rendelkezésre álló mélységélesség. A portréfotózásban a legjobb eredményeket az f/1,8–f/2,8 tartományban lehet elérni, de mivel az előkép azonnal megtekinthető, a fotós szabadjára engedheti kreativitását és kísérletezhet. Ugyanez a trükk jól működik városi fotózásnál is, ahol nehéz olyan kompozíciót létrehozni, amelyben nincsenek idegenek, rikító reklámok vagy más egyéb nem kívánatos tárgyak. Ilyen helyzetben azonban ajánlatos csak kissé elmosódott háttérrel dolgozni, mert ezzel megőrizheted a kép kompozíciójának egységét, miközben a figyelmet a fotó fő témájára irányíthatod.

huawei_p9-cat

A Huawei P9 olyan mélységélesség szabályozást kínál, amellyel eddig csak profi készülékek rendelkeztek. Ezen kívül a fénykép elkészítése után a felhasználó újra kijelölheti a fókusz helyét és pontosan kiválaszthatja az életlenségi szinteket. A legjobb eredményt ezzel a módszerrel akkor lehet elérni, ha a fényképezett személyek és tárgyak 2 méterre helyezkednek el az okostelefontól.

2 hozzászólás a cikkhez

  1. Ráhel Abigél szerint:

    Ja látom már ez a cikk sajtóközlemény …Tehát REKLÁM ok….

  2. Ráhel Abigél szerint:

    GYenge .Kimondottan ez a művi szoftveres bokeh..Darabos viccenk is rossz túl digitális.
    Inkáb az aperetúrát kellett volna 1.7 re tenni.Nem 2.2. 2016 ban..szánalom a hüvely…

Vélemény, hozzászólás?