A mobil platformokon játszó játékosoknak már egy ideje remek grafikájú játékokkal van lehetősége kikapcsolódni. A autószimulátoros világban nagy névnek számító Real Racing 3. része nemrégiben lett bemutatva, minden eddiginél jobb grafikát ígérve. Sokak szerint azonban egyáltalán nem szép. Több verzió létezne? Más készülékeken másképp fut? Részletek a cikkben!
A mai okostelefonok és tabletek piaca nagyon szegmentált. Nem csak a külsőre észrevehető különbségek léteznek az eszközök között, hanem a lelküket jelentő SoC-ek is rendkívül sokfélék. Ebből következik teljesítménybeli különbségük, így megannyi masina közül választhatunk, ami jót tesz a piacnak. Vagy mégsem?
A fejlesztők munkájának semmiféleképp sem, hiszen így minden variánsra optimalizálni kell a fejlesztett programot. Ez még programoknál nem is jelent akkora gondot, hiszen ott nincsenek annyira húzós számításokat követelő feladatok. Játékok esetén azonban mást mutat az ábra, melyre egy remek példa a Real Racing 3.
Miről is szól a történet?
Az Electronic Arts emberei a Real Racing 3-al megalkottak egy nagyon pöpec autós játékot csodálatos grafikával. Ez azonban csak a csúcskészülékeken futna normálisan játszható sebességgel, így be kellett vetni azt a jól ismert trükköt, hogy rosszabb minőségű grafikát alkalmaznak a gyengébb készülékeken. Ezt a PC-s világban úgy oldják meg a gyártók, hogy a menüben kapcsolhatóvá tesznek bizonyos opciókat, amellyel a játékos szabályozhatja a grafikus effektek mennyiségét a számítógépnek erejéhez megfelelőre. Itt azonban nem ez történt. A felhasználók többsége nem is tud róla, hogy több grafikai mód létezik, mindössze annyit érzékel, hogy a középkategóriás készülékén ugyanannyi fps-sel fut a Real Racing 3, mint egy Samsung Galaxy SIII-on, vagy egy iPhone 5-ön.
Xtra high
High
Medium
Low
A valódi helyzet az, hogy a Real Racing 3 négy különböző grafikai szinten képes futni (low, medium, high, extra high). Ezek közül az “extra high”- az, amit a bemutató videókon láthattunk: nagy felbontású textúrák, dinamikus árnyékok és valós tükröződés. Ezen a szinten fut iPhone 5-ön, az új iPad-en, a Galaxy SIII-on és egyéb csúcskategóriás gépeken a játék. Ez szinte megegyezik a „high” profillal, konkrétan ránézésre nehéz megmondani, hogy mi a különbség. Ez is szintén a csúcskészülékek számára lett létrehozva. Ennél még alacsonyabb a „medium” Amin már az autónk tükröződése közel sem olyan részletes, ugyan a dinamikus árnyékok még megmaradnak. Ezzel találkozhatunk a kétmagos készülékek nagy részén, azonban mivel ez főképp GPU függő, már ebben a szegmensben is találkozhatunk olyan eszközzel, ami csak „low” grafikán fut. Ilyen a Samsung Galaxy Nexus is. Ez a legalacsonyabb mód letiltja az árnyékokat és a valós tükröződéseket is az autókról, de a textúrák minősége is itt a legrosszabb. Ezzel valóban csapnivaló a grafika, és ez az a mód, ami miatt sokak szerint csúnya a Real Racing 3.
Bal oldalon az alacsony, jobb oldalon a közepes grafikai részletesség
„- Értem már, akkor azért volt olyan csúnya. Bele kell törődjek?”
Nem! Szerencsére van egy módszer, amivel nagyon könnyen ki lehet köszörülni ezt a csorbát. Ezt korábban manuálisan kellett meglépni, azonban nemrégiben készült egy alkalmazás is, melynek segítségével könnyen válthatunk grafikai profilt. Nyilván ahol eddig minimum grafikán épp hogy használhatóan ment a játék, ott nem kell csodára számítani, de az egy szinttel feljebb való kapcsolás számos esetben tolerálható fps csökkenést okoz csak. A megoldást pedig a Real Racing 3 Graphics nevű app jelenti, mellyel egy egyszerű menüben állíthatjuk be a kívánt minőséget. A program jelenleg még nem minden eszközt támogat, ahogyan a Samsung Galaxy Nexust sem, azonban ez a fejlesztő ígéretei szerint idővel változni fog. Ezeken a készülékeken addig is marad a manuális módszer.
Természetesen nem a Real Racing 3 az első ilyen játék a piacon, viszont itt láthatóak talán a legjobban a lebutítás jelei. Azt szerintem mindenki díjazná, ha ezek az opciók könnyen elérhetőek lennének a játék beállításai között, azonban nincs semmi arra utaló jel, hogy ez a közeljövőben bekövetkezne.
Véleményed vagy kérdésed van a témával kapcsolatban? Oszd meg velünk egy komment formájában!
Forrás: XDA
Legutóbbi hozzászólások