Erről mi a véleményetek? Használ valaki ilyet?
Torque Lite és Pro
Kötelező alkalmazás azok számára, akik nem elégednek meg a műszerfal által közölt információkkal, pályanapokon nem csak nézőként jelennek meg, esetleg tudnak mit kezdeni a kiolvasott hibakódokkal. A Torque használatához elengedhetetlen a hardveres támogatás: kínai webshopokból 10 dollár környékén megrendelhető az OBD2 csatlakozó, ami a diagnosztikai adatokat bluetooth-on küldi az okostelefonunkba. (Amikor megkaptam a csomagot, meglepve tapasztaltam, hogy adtak hozzá egy kisméretű CD-t is, temérdek PC-s alkalmazással.) Ízlésünk szerint állíthatjuk össze, mely információkat szeretnénk folyamatosan látni a kijelzőnkön. A pro verzióban naplózni is tudjuk a mért adatokat (sőt a GPS jelét felhasználva térképen is visszanézhetjük, hol mi történt), határértékekhez beállított riasztásokat aktiválhatunk. Továbbgondolva a lehetőségeket, egy olcsó tablet beépítésével a legolcsóbb és legjobban testre szabható műszerfalat építhetjük be hobbiversenyautónkba.
Torque-06
Mi ez az OBD?
Az On Board Diagnosis rendszert a '80-as évek végén vezették be (és tették kötelezővé), alapvetően a kipufogógáz károsanyag-tartalmát befolyásoló szenzorok felügyeletének ellátására. Előre beállított határértékek túllépésekor felgyullad a sárga lámpa a műszerfalon, lehet menni a szervizbe. Ebben az időszakban még sok hibakódot ki lehetett villogtatni a check engine lámpával, komolyabb vizsgálathoz számítógép és célszoftver kellett.
A kilencvenes évek közepére eljött az OBD2 ideje. A CAN busz robbanásszerű elterjedése már több feladatot adott a diagnosztikai csatlakozónak. A csatolófelület fizikailag ugyanúgy néz ki majdnem minden autóban, de öt protokoll közül válogattak az autógyártók. Szabvány szerint az OBD2 rendszer is csak az emissziót befolyásoló tényezők monitorozásra szolgál, a gyártók e feletti igényeiket saját kényük-kedvük szerint alakították. Kilenc üzemmódban van lehetőségünk kérdésekkel bombázni autónk számítógépét.
Torque-08
1, Aktuális diagnosztikai adatok, pillanatnyi értékek kiolvasása
Hőmérsékleti adatok, fordulatszám, turbónyomás, átfolyó üzemanyagmennyiség, stb.
2, Pillanatfelvétel adatok
A generált hibakódokhoz tartozó szenzorértékek kiolvasása.
3, Tárolt hibakódok kiolvasása
4, Tárolt hibakódok törlése
5, Oxigén szenzorok működési paraméterei
6, Gyártók által specifikált adatok figyelése (nem folyamatos)
7, Gyártók által specifikált adatok figyelése (folyamatos)
8, Gyártók által specifikált külső rendszerek elérése
Például a komfort elektronika programozása: sebességfüggő ajtózárás bekapcsolása, belső világítások időzítése, stb.
9., Járműinformációk
Többek között az alvázszám és különböző kalibrációs adatok vannak rögzítve ebben a szekcióban.
A járműgyártók szívesen váltják pénzre az információt. Az összes adatot, programozási lehetőségeket nem tudjuk elérni az olcsó, univerzális berendezésekkel. Megfelelő internetes fórumokon gyűjthető annyi ismeret, hogy a gyárak által rejtegetett adatterület is hozzáférhetővé váljon. A csatlakozó autón belüli elhelyezését is megköti a szabvány. Vicces a definíció: a kormánykeréktől maximálisan egy méterre lehet az OBD csatlakozó az utastérben. A kocsi használati utasítását fellapozva hamar meglesz a konnektor.
Platform: Android
Ár: Lite: ingyenes, Pro: 1037 Ft