Néhány reagálás fentiekre:
A tényektől sosem feltétlenül érdemes elvonatkoztatni.
A gépet február 18-án jelentette be a HTC és a legelső napi bejelentésnél március végi érkezés volt belógatva, ez jött előre vmiért 03/14-re, aztán gyorsan visszatolva az eredeti dátumra, majd csak ezt követően kezdődött a hazudozás, ami máig tart. Az eredeti tervszámon mért késés nem 2 hónap, "csak" egy.
Hogy késik, az tény. Hogy szarul kezelik, az is tény. Az már önmagában is elég gáz, hogy egy elméletileg elismert, vezető és saját gyártással rendelkező brand nem képes előretermelni. Vagy nem akart valamiért bevállalni mondjuk 2-3-6 milliót, vagy bénán szerződik valamilyen alkatrészekre. Azzal viszont már nem fokoznám, hogy olyasmit is beleírunk a történetbe, ami nincs benne.
Pl. a kezdőárat még emelték is, hiányhelyzetben ez is kb. törvényszerű egészen addig, amíg pl. az itt várakozók is elég jellemzően lelkesednek érte.
Az én személyes véleményem az, hogy ha a GS4 pedig nem késik majd, akkor pillanatok alatt lenyomja majd ezt a szerencsétlenkedést, amit HTC oldalon tapasztalni. Onnantól pedig beláthatatlan, hogy a One készleteivel/árazásával mi történik majd. A Samsung ugyanis -a eddigi hírek alapján- képes volt 10 millió gépet előre legyártatni. Ezt az első hónapban ki is szórják majd világszerte. Szolgáltatói és független vonalon egyaránt. És onnantól pedig nem feltétlenül rossz stratégia megvárni, amíg a One árazása lemegy a 480 EUR-os nettó szintre. Mert lesz is bőven, és túlkínálat is lesz, mert a GS4 elszívta a vevőt.
Expansys ma: Ma megint mindösszesen 80 db érkezett ezüstből. Egy 230 db-s ütemezett rendelésből megint csak töredék, 80 jött. Folytatódik, ami korábban írtam. Eddig mindösszesen olyan 700 db-t kaphatott az Expansys, mindennel/mindenkivel együtt már olyan 5000 db-t vett volna. És a legelső pillanatban keletkezett kb. 2000 db-s rendeésének egésze sincs leszállítva a 03/14-es első ígérethez képest sem még 30%-ban sem!
Tehát szó nincs itt olyasmiről, amit pl. korábban írtatok, hogy a kereskedő ne továbbítana bármit is a csatorna felé. Ne legyen már senki annyira egyszerű, hogy azt gondolja, nem jó üzlet eladni egy túlkeresletes holmit jó árréssel! De egyszerűen nincs.
Expansys, Speedshop, egyéb tisztának mondható csatorna: Meglátásom szerint pl. az itt citált Speed is mindent megtett azért, hogy legyen ellátás. Ahol csak lehet, ott mindenki, mindenféle volumenrendeléseket tesz itt össze-vissza.
Nem ott van tehát a hiba, ahol veszed, még csak nem is egy szinttel feljebb. Hanem a gyárkapuban. Egyszerűen a gyártó nem működik ebben a történetben.