Alapinfo a htc one helyzetről mindig itt:
You are not allowed to view links.
Register or
LoginNem frissült, mert nincs új állapot egy hete.
A HD csomagok vagy a szimpla termék friss megrendelése -ha még a weben ott is, hogy raktáron- senkin nem segít! Amíg nincs a csőben minimum úgy 3000 darab készülék, addig tök bizonytalan bármi. Legalább ennyit már nagyon-nagyon régen megrendelt az EXPANSYS, azóta többszörösen, sok-sok forrásból még többet is. NINCS. Fene tudja mikor lesz és miért nincs, de többeknek elmondtam már itt is az én verziómat:
Ha reálisan mindenki végiggondolja, hogy egy terméket hogyan gyárt ma bármely komoly gyártó, akkor nem életszerű, hogy nincs mondjuk a bejelentéskor gyártásban min. egymillió darab. Ennyit még a leghülyébb is biztosan el tud adni, nemhogy egy toplistás, akinek az éves termelési kapacitása úgy min. 50 millióig biztosítva van. És amikor másnap pl. az expansys berendelt ebből 3000-t, akkor nem életszerű, hogy mindössze 600-t kap meg és azt is kb 4 hétre elosztva. Akkor, amikor pl. az expansys üzemelteti a htc-s felületek egy jó részét is.
Én tehát m már nem tudom mi a baj, de vélhetően az, hogy már a bejelentést is illett volna áttenni, vagy legalább nem belógatni, hogy 03/14-03/29-03/26-04/05-04/26, amikor lesz készlet. Minimum ezek a dátumok elhangzottak, de sok-sok más is.
Na most ami pedig a folyományaként kialakult helyzetet illeti az expansys-nál:
Egyeten mondatban: Mivel a forrás kiszámíthatatlan, minden más is kiszámíthatatlan.Hosszabban:
Aki itt eddig gépet kapott, az nagyon régen várta is azt a gépet nteeb pl. február közepén Lobi is már március elején feladta az eredeti előrendelését. Tehát van egy szerencsefaktor is és jó adag türelem is, ami ahhoz segített sokakat, hogy legyen ONE a kezükben.
A szerencsefaktorról:
- A fenti blogban kb. virágnyelven, de egészen egyszerűen 2 dolgot kell látni.
a.) az expansys rendszere is alkalmatlan akkor, ha hatalmas előrendelés-állományra nem annyi készlet esik be, amennyit amúgy vár. Ilyenkor mindenki hülyeségeket lát a nyomkövetőjén, a webes felületen meg még azt is, hogy van termék. Ez újabb káoszt is generál. Holott nincs termék. Mert elvszi az, aki előrendelte. Hibás a szoftver, de ezen az időtávon nem javítható. Egy dolog javítaná azonnal. Ha beérkezne az a volumen, amit ténylegesen vár.
A szoftverhiba egy ekkora cégnél ugyan nem szép indoklás, de pokoli ritka, hogy egy gyártó ígér valamit, és nem ad csak töredéket, ráadásul ugyanazon rendelési soron osztogatja el. Nem kezeli jól a rendszer, nem kéne ki se tegye a webre, hogy van készlet, mert ezzel újabb reménytelen várakozókat generál. De ezen prompt nem lehet ma javítani. Nyilván az eset tanulságaiból majd ezt is leprogramozzák. De egy kb 200 szerveres sokoldalú környezetben ez nem napok és nem is hetek kérdése. Én most tehát a HTC ONE készletállapotoknak nem hinnék. Ha vki arra építve rendel, minimális az esélye, hacsak nem esik be pl. minden, amit eddig az expansys lerendelt, akkor 3 napon belül kirepül mindenkihez minden.
b.) No és manipulatív is a kiszolgálás. Már az első napoktól azok a piacok/vásárlók kaptak, akik valamiért "jobban fekszenek". Semmi durvaságra nem érdemes gondolni, sajnos racionális is. Ha egy vállalat forgalma x milliárd mondjuk a UK piacon és zaj pl. itthon, akkor sajnos le kell nyelni olyan békát is, ami amúgy ocsmány. Itt is történt részben ilyen is. Több gépet kaptak pl UK/FR/IT piacok a szűkös készletből, mint ahogy azt pl. a rendelési sorban elfoglalt helyek indokolták volna. Mindenki higgye el, nem segít az anyázás nálam, és nem segített az sem, ha én anyáztam annál, aki még tehet is valamit a történetről. Ráadásul védett is az expansys, nyilván soha senki nem olvasta el a vásárlási feltételeiket részletesen, de valahol benne van, hogy a holdingérdek amúgy a sokatz hangoztatott first-pay-first-serve elvet is felülírhatja, ha úgy adódik. Nos, most úgy adódott. Amennyire én átlátom, preferált volt több rendelés a HTC microsite-okon. de manipuléálták máshogy is a történetet.
Tehát készséggel aláírom, hogy nem szép, de azt is meg lehet érteni, hogy miért teszik, a főbűnös meg azért mégis csak az a tajvani gyártó, akire itt vártok sokan.
Mikor?
Múlt héten azt mondta a vezető HTC-s isten az expansysnak, hogy 04/26 után stabilizálódhat az ellátás. Nyilván nem kell ezek után elhinni semmit, de váéhetően addig fennmarad a jelenlegi helyzet, hogy 1-2 naponta jüön 100-100 db. Azzal az új belépők semmire nem mennek, akik előrendelést adtak fel, azok szerencsés esetben kiszolgálhatóvá válnak.
Még egy gondolat, ez már a marketing, remélem ez is érhető lesz. Ez a cég abból él, hogy 5-10-20000 db-s készletekkel játszik. Ahogy fentebb is írtam, nem a hazai dimenzióra tervezve értékesít, hanem mindehova a világban. remélem, mindenkinek világos, hogy ha rajtuk múlna, egy ilyen felfokozott érdeklődést álomszép lenne lecsapni hiszen mondjuk gépenként 15-20 EUR árréssel számolva is tetemes, sokmilliós profit gyűlne oda napok alatt. Tehát logikus is, de belülről is látszik, hogy tényleg igyekeznek minden létező forrást feltérképezni és beszerezni onna, de ha nincs, hát nincs.
Majd lesz.