Nah jó, mostmár feladom... Eypansys Galaxy S II oldalán megint május 2-át ír várható érkezésnek.. Pár órája még 10 nap volt! Viszont a rendelés nyomon követésénél 11 napot írnak...
És amit még nem értek, s szeretnék megkérni, hogy aki megrendelte expansys-nál, az nézze már meg, hogy neki is így van-e:
Rendelés nyomon követésénél a termék neve: "Samsung Galaxy S II (EU BASE SKU, Black, 16GB)"
Viszont, ha rákattintok akkor azt írja, hogy nincs ilyen termék, s a GS II oldalán meg terméknévnek ezt írják:
"Samsung Galaxy S II (EU, fekete, 16GB)" akkor nem ugyan az vagy mi van...? Váááá megőrülök xD
Amúgy nem bánom ha 10 percenként helyzetjelentesz és elismerésre méltó a teljesítményed, de sok haszna nincs, mondom miért:
a.) A nyomkövető egyedi, és már azokat a raktári kódokat mutatja, amit kivesz az rendszer majd. Ezért látsz te pl. 209415-t a nyomkövetődön és 209416-t, amikor megrendeled. A base SKU nagyjából a legalja kód, amit amúgy nem is tesz a webre, helyette az egyes területeknek megfelelő kódot publikálja, az un bundle-csomag kódot. Esetenként pl. a bundle tartalmaz extra töltőt vagy UK-EU adaptert és amikor megrendelik, a raktár számára értelmezhető bázis-cikkszámokra bomlik. Ez amúgy unalmas, ennél hosszabban nem is érdemes vele foglalkozni.
Inkább a tanulságot jegyezd meg: Ne őrülj meg, ne aggódj, hisz jelenleg minimum 1500 további vásárló sem aggódik. Említettem már, hogy az eXpansys nagyüzem, jó technológiákkal magas fokon automatizálva teszi a dolgát, tologatja a dobozokat, ha van mit, akkor gyorsan. Ne tételezd fel, hogy nem ugyanazt kapod majd, mint amit rendeltél, nyugodtan bízz meg bennük, hiszen már említettem, hogy csak a Samsung ezen egyetlen csomagja olyan 4-500 000 EUR bevételkiesést jelentett nekik az üzleti évük szerinti utolsó munkanapjukon, tehát ők sem örülnek. Ennyi pénzért viszont nem is összemérhetők pl. az itt emlegetett hazai GSM boltosokkal. Ők a bestbuy, amazon, carphone, clove, kelko nívóján igyekeznek teljesíteni, itthon még mondjuk egy fotovista-pixmania ismertebb, de velük épp pár hete már együttműködés van, azaz a pix. rendeléseit is az expansys szolgálja ki, ahogy a HTC, Motorola, Krusell, Parrot webáruhzait is ők üzemeltetik. E gyártók sem bíznának rájuk nemzetközi logisztikát, ha karakteresen a vevő lehúzására szakosodott online kereskedőt látnának benne. Ha nagyon hazai kereskedővel kell hasonlítgatni, akkor pedig a tisztességes hazai vonallal érdemes egy szinten kezelni őket, pl. a 13. klapka utcában vagy debrecenben erre a témára szakosodott on+offline kereskedőkkel, bár a modell még tőlük is eltér, hiszen az expansys 100% kiszállítós, nincs bolt.
Na ennyit a marketingről.
Persze vannak nagy hibák ebben a rendszerben is, pl. nem is olyan régen a betárolásnál elcímkéztek egy halom terméket és 2-300 csomag (köztük hazaiak is) úgy ment ki, hogy mehettek érte mindenkihez EU-szerte. Az idei nagy hiba tehát megvolt, alapesetben profi kiszolgálásra és gyors logisztikára szakosodtak.
b.) ide-oda változó szállíthatóság időpontok
Délután óta az összes országban az zajlik, hogy értesítik a rendelések feladóit, hogy nincs NFC, mindenki gondolja át, kell-e így is. Ennek nyomán van aki töröl, és egyben van aki előrébb kerül a sorban, stb. Változik a kiszolgálási sor és változik a nyomkövető és még a várható beérkező menysiég is.
Rövidebben sok paraméter módosul, ez az egyedi szálakon is hpol látszik, hol nem. Egy szoftver packázik tehát veled
. Legyen elég, hogy igyekszik valami olyasmit számolni, ami a tapasztalataim szerint megbízhatóan működik, ha a termék tényleg bekerül a Samsung-elosztója által jelzett időpontban és kalapszart sem ér, ha nem kerül be, ahogy pl ma reggelre minden borult, amiben eddig hittünk.
rövidített üzenet:
Ne aggódjon senki. Ha lesz mit eladni, el akarják majd adni gyorsan! A tech-spec változásairól nem a forgalmazó tehet.
És bár itt bármennyire is szeretitek a Samsung modelljeit, e modell tanulsága is ugyanolyannak néz ki, mint amit 2-3 év permanens tapasztalatai mutatnak.
- Én még nem láttam olyan volumenmodell-beérkezést, ami pont akkor indult, amikor mondták.
- Mindig az első 4-5000 vásárló a "próbababa", náluk jelentkeznek az első bugok, ők is várnak tehát legtöbbet esetleges frissítésekre, hibaelhárításokra (pl. nexus s legutóbb)
- Másik oldalról persze nem rossz érzés az elsők között hozzájutni vmihez. Pl. az eXpansy és sok más vállalkozás is igyekszik erre is nagyon koncentrálni, óriási pénzeket mozgat is ezért, de a gyártói csatornából induló problémákat senki nem tud orvosolni.