"Ha hiányosság lenne, akkor nem menne egy teljes napt a készülékem[/b], ez még nem esett le?"
Dobj háttérbe egy 3D-s játékot és nézzük meg elmegy-e egy napig a készüléked?
"Mivel mobil készülék természetesen midne alkalmazásba be lehet ültetni az energiagazdálkodást, amit az OS ellenőriz, ha nem tartlamazza, és az alkalamazás nem tilja le az energiagazdálkozást, a rendszer auto felfüggeszti a folyamatot."
No ez mindjárt jobban hangzik.
Bár elméletileg egy alkalmazásnak sem lehetne az energiagazdálkodást letiltania.
Ha én futtatok egy 3D-s játékot és a háttérbe küldöm, akkor a rendszer azonnal visszaveszi a GPU-t, mivel a háttérben futó alkalmazásnak nincs szüksége a megjelenítésre. Ezzel párhuzamosan szépen csökkenti a CPU terhelést is.
Egy előtérben 100%-on terhelő alkalmazás a háttérbe küldve akár 20-30%-os CPU terheltségig visszamegy úgy, hogy közben működik az interakció (pl. vakon vezetem tovább a pályán az autót a hangokra utalva).
Ha meg leteszem az asztalra és nem érzékel a részemről semmilyen beavatkozást, akkor szép lassan lecsökkenti az alkalmazást 2-3%-os terhelésre és egész addig ott tartja, míg fel nem emelem és nem érzékeli a mozgást.
Egy nem interaktív alkalmazás esetén, pl. jegyzetfüzet a háttérbe helyezés után 1-2 perccel megy az alkalmazás idle-be és onnan semmit nem terhel, csak a memóriát.
És ezt egyetlen alkalmazás sem bírálhatja felül, mert a rendszer kezeli, semmi értelme nem lenne annak, hogy a háttérben futó alkalmazás 100%-on terhelje a hardvert, csak azért, mert ostobá a programozója és ezért a felhasználót megszivathassa. (Pl egy Quake3 szintű játék a háttérben felejtve, ha nem venné vissza a rendszer a terhelését, akkor 1-2 óra alatt szépen lenullázná az aksit a zsebedben, anélkül, hogy bármit is észrevennél belőle.