Nagyon sok tévhit és mellébeszélés kering a romfrissítéssel kapcsolatos garanciavesztés körül!
Ezek közül szeretnék eloszlatni néhányat!
1. Ha függetlenül,egy mobilkészülékeket árusító boltban vásárolunk:
Itt egyszerű a dolgunk, csak el kell olvasni a garanciális feltételeket majd egyeztetni az eladóval!
Itt megjegyezném,hogy ahol én vettem a készülékem, nem veszíti el a garanciát!
2. Ha valamelyik mobilszolgáltatónál vásárolunk:
Ez már kicsit összetettebb! Nagyon fontos,hogy amíg nem tisztáztunk mindent ne hagyjuk ott az ügyintézőt! Kérjük meg,hogy mutassa meg hol van a szerződésben a garancia feltételei pont! Miután ezt átolvastuk itt is egyeztessünk!
Sajnos írásban nem jutottam hozzá ilyen dokunentumokhoz de itt egy pár dolog amit megtudtam!
Ha egy szolgáltatói készüléket függetlenítve viszünk vissza garanciába akkor az a készülék el is vesztette a garanciát! Tehát fontos,hogy ilyen esetben (kivétel ha az alaplap vagy bármelyik fő rész meghibásodása miatt ezt nem tudjuk megtenni) zárjuk vissza a készüléket!
Az egyetlen olyan kivétel amikor mindegy mit csináltunk az ha a készülék teljesen halott. Ilyenkor csak az alaplapcsere segít, tehát még a szerviz sem fogja tudni megmondani mitől ment tönkre! A garancia tehát érvényesíthető!!
Bármilyen készülék szabadon frissíthető HIVATALOS, a készülék gyártójának weblapján megtalálható szoftverrel!
Ilyen hivatalos romot még a szolgáltatói felületű szoftverekkel ellátott készülékekre is fel lehet tenni! Ez alól csak azok a készülékek kivételek ahol az eladó,szolgáltató külön kiköti,hogy ezt is csak a saját szervizükben végezhetik!
Ha valamilyen egyéb részletet még kiderítek bővíteni fogom ezt a részt!
Megkérlek titeket,hogy ha valaki még ki tudja ezt egészíteni valamivel, akkor küldje el PÜ.-ben!
Légyszives ebben a témában a kérdéseiteket a szolgáltató vagy az eladó üzlet felé tegyétek fel!